Perron Centrum
Wij organiseren tal van activiteiten voor kinderen, tieners, jongeren en volwassenen. Tot eind oktober 2017 maakten we gebruik van een gewoon woonhuis, omgebouwd tot activiteitencentrum in de wijk Oosterheem in Zoetermeer, voor een aantal activiteiten. Sinds november 2017 worden de activiteiten georganiseerd vanuit Perron Centrum, gevestigd in de Oosterkerk. Ook wordt samengewerkt met een aantal organisaties en scholen in de wijk Oosterheem en in Zoetermeer.

Perron Centrum is opgezet vanuit de Protestantse gemeente Oosterkerk. Dit betekent dat wij vanuit een christelijke visie werken. Dit betekent voor ons dat wij er graag willen zijn voor iedereen in Oosterheem. Onze activiteiten zijn dus toegankelijk voor iedereen.  Daarnaast maken we een duidelijk onderscheid tussen de identiteitsgebonden activiteiten die we aanbieden en de niet-identiteitsgebonden activiteiten.

Vrijwilligers en beroepskrachten
Er zijn veel vrijwilligers betrokken bij de Perronactiviteiten en de  Perronmeetings. Timo Hagendijk is als beroepskracht betrokken bij veel  activiteiten, die georganiseerd worden voor kinderen, tieners en jongeren en houdt zich bovendien bezig met de Perronmeetings.

Perronmeetings
De bezoekers van de Perronmeetings zijn mensen die de behoefte hebben aan het ontmoeten van anderen, op zoek zijn naar rust en behoefte hebben aan bezinning over het leven, geloven en God. Dat zijn dus ook de belangrijkste onderdelen van een reguliere Perronmeeting.
De inhoud van de Perronmeetings wordt vormgegeven vanuit het christelijk geloof. Daarbij doen we ons uiterste best om begrijpelijk en laagdrempelig te zijn. Bij de voorbereiding van iedere Perronmeeting is het uitgangspunt dat iemand die de meeting voor het eerst bezoekt zich welkom voelt en het programma goed te volgen en begrijpen is. Daarom noemen we dat ook wel anders kerk zijn. Net zoals kerken zijn wij bezig met christelijk geloof. Maar door het gebruik van onze vormen willen we anders kerk zijn.